RSS
Programul Leonardo da Vinci: mărturii, experienţă, multiculturalitate, stagii europene, informaţii, fotografii, prezentări, beneficii... în transmisie directă de la Leonarzi.
home

O experienţă nemaipomenită

duminică

Până în anul 2 de facultate îmi doream tare mult să merg în afara ţării să studiez şi să lucrez. Cu puţin curaj, am aplicat pentru bursa Erasmus şi am şi obţinut-o. Astfel a început aventura: am plecat pentru 6 luni la studiu în Italia, în nord. A fost o experienţă nemaipomenită care m-a făcut să îmi doresc mai mult.

Aşadar, la sfârşitul anului 3 de facultate am văzut pe portalul FEAA un anunţ despre bursa Leonardo da Vinci pentru studenţii economişti şi am aplicat. Acest program presupunea realizarea unui stagiu de practică la o firmă din Italia pentru 2 luni. Mare mi-a fost bucuria când am aflat că am fost selectată şi mai ales că grantul era de peste 1000 de euro. Astfel am avut ocazia să lucrez la o clinică medicală privată în departamentul administrativ, unde am fost primită cu o căldură şi o deschidere uimitoare. 


Am învăţat cum funcţionează instituţia ca un întreg, făcând un periplu prin toate departamentele, am văzut cum funcţionează partea contabilă, juridică şi administrativă a clinicii şi am fost tratată precum un angajat al acesteia, oferindu-mi-se drepturile şi responsabilităţile care mi se cuveneau.

Mai presus de asta, am avut ocazia să cunosc oameni nemaipomeniţi, să îmi fac prieteni, să îmi îmbunătăţesc cunoştinţele lingvistice din domeniul meu şi să învăţ despre cultură, tradiţiile, istoria, arhitectura, bucătăria unui loc magnific, unic chiar, precum Sicilia.


Aşadar, doresc tuturor să aibe puţin curaj şi să încerce această experienţă, chiar şi numai pentru faptul că oferă doar prieteni, cunoaştere şi deschidere, care nu reprezintă tocmai puţin.

Alina Monica Podaru

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu